۱۱ تمرین فوق العاده موثر بدنسازی پارکور برای دست چیست ؟

تمرینات بدنسازی پارکور برای دست

تمرینات بدنسازی پارکور برای داشتن دست های قوی تر چیست ؟

دوستان سلام امروز براتون تمرینات بدنسازی پارکور برای دست رو اماده کردم که دست ها و بالا تنه ی شما رو بعد یه مدت کوتاه فوق العاده قوی و انفجاری میکنه. بریم این حرکات رو باهم در ویدیو زیر ببینیم . توضیحات بیشتر رو زیر همین ویدیو براتون میزارم.

 

برای دانلود  و دیدن ویدیو اینجا کلیک کنید . (اپارات)

برای دانلود  و دیدن ویدیو اینجا کلیک کنید . (نماشا)

لیست تمرینات بدنسازی پارکور برای دست

شنای سوئدی یا( push up )

دوستان در این حرکت سعی بکنید حالت پلانک رو اول بگیرید و این حالت رو حفظ کنید ،
بدن در این حرکت باید کاملا صاف باشه و باسن نباید بالا قرار بگیرد . حالت دست ها در
این تمرین خیلی مهم هستش . در این حرکت سعی کنید دست ها رو به داخل جم کنید
و از قرار دا ن اون به بیرون خودداری کنید چون به عضلات شانه شما اسیب میرسه .

بدنسازی پارکور برای دست / شنا صعودی

همچنین حالت قرار گیری مچ نباید کاملا صاف باشه چون فشار زیادی به مچ دست وارد میشه شما می توانید
یکوچولو مچ هاتون رو به بیرون بچرخونید و حرکت رو راحت انجام بدید .

بدنسازی پارکور برای دست / شنا صعودی
آن دسته از دوستانی که این حرکت براشون سخت هستش میتونن با زانو رو زمین قرار بگیرند و حرکت رو انجام
بدهند ، تمام نکاتی که در رابطه با نحوه انجام شنا سوئدی گفته شده در تمامی شناها صدق میکند .

 

شنای سوئدیحالت مثلثی ( dimond push up )

شنای سوئدی دستها پایین تر از حالت عادی

شنای سوئدی پرشی

بالانس (hand stand ) با دیوار
در این حرکت دوستان سعی کنید دستان کاملا صاف و ارنج رو خم نکنید . حتما به این نکته که کمر نباید خم شود
توجه کنید چون باعث ایجاد گودی کمر میشود و حالت دوم قرار گیری که در ویدیو گذاشته شده رو توصیه میکنم
چون استاندارد ترین حالت قرار گیری در بالانس هست . دوستان در این حرکت برای جلوگیری از فشار زیاد بر مچ
میتونید دستاتون رو به بیرون مقداری بچرخونید و برای حفظ تعادل این حالت رو به انگشتان دستتون بگیرید.
سعی کنید در این حرکت باسن و شکم خود را کاملا سفت و منقبض کنید . (بدنسازی پارکور برای دست )

بدنسازی پارکور برای دست / بالانس

شنا رفتن با بالانس (Hand stand push up )

Wall up نگه داشتن
در این حرکت سعی کنید دستها کاملا صاف و شونه های خود را پایین نیندازید .

این حرکت رو برای شروع ۳۰ ثانیه نگه دارید و هر روز تایم اون رو بیشتر کنید .

راه رفتن با وال اپ wall up

تمرین مناسبی برای افزایش قدرت مچ های دست می باشد پس حتما اگر مچ های ضعیفی دارید انجام بدید
و حالا قرار گیری مچ ها اینگونه می باشد .

بدنسازی پارکور برای دست / wall dip

وال دیپ ( Wall dip )

حرکتی فوق العاده موثر برای افزایش قدرت دستها می باشد در این حرکت سعی کنید کاملا ارنج
را خم کرده و دوباره صاف کنید اگر برای شروع نمیتونید این حرکت رو انجام بدید میتونید پاهاتون رو
به دیوار بچسپونید و از اون کمک بگیرید . (از سری تمرینات advance بدنسازی پارکور برای دست )

بدنسازی پارکور برای دست / wall dip

کت لیپ ( cat leap )

یه حرکت فوق العاده عالی برای افزایش قدرت بالاتن و دست ها می باشد
که هر پی از این حرکت بگم کمه .دوستانی که در زدن این حرکت مشکل دارن میتونن فقط حالت کت لیپ رو برا یک
مدت تمرین کنند و نگه دارند و بعد به حالت تک تک دستها رو بکشن بالا و وقتی قوی تر شدن دو دست رو باهام کاملا بیارن بالا .
(از سری تمرینات advance بدنسازی پارکور برای دست )

باربافیکس با دیوار یا ( push up )
یه تمرین فوق العاده عالی و در عین حال سخت برای افزایش قدرت دست و کمک کننده برای حرکات وال اپ و کت لیپ می باشد .

اگر این حرکت رو نمیتونید انجام بدید سعی کنید فقط دیوار رو بگیرید ویکوجولو آرنجها رو خم کرده و برای ۳۰ ثانیه نگه دارید و با تمرین بیشتر مطمعنا این حرکت رو انجام می دهید . (از سری تمرینات advance بدنسازی پارکور برای دست )

نکته مهم : عزیزان پارکور کار و وزش کار در این ویدیو انواع حرکات از سطح مبتدی تا حرفه ایی گفته شده که شاید انجام بعضی از این حرکات بدنسازی سخت باشد ولی من به شما قول میدم با انجام تمرین بیشتر و تمرینات پایه ایی بیشتر حتما تمام انها رو انجام داده و دستای قوی تری خواهید داشت .

روش انجام ورک اوت های پارکور ( workout ) برای دست :

حرکاتی که بصورت تعدادی انجام میشن رو لطفا در ۳ ست انجام داده و در هر ست ۵ الی ۱۵ بار هر تمرین رو تکرار کنید .
تمریناتی که بصورت نگه داشتن هستن رو از ۱۵ ثانیه شروع کرده و هر روز به تایم اون اضافه کنید.

فواید تمرینات بدنسازی پارکور برای دست

همان طور که می دانید یک تراسور یا پارکور کار باید دست ها و پاهای فوق العاده قوی داشته باشد
تا بتواند حرکات رو به نحو احسنت اجرا کند ، چون یک تراسور در طول تمرینات خود مدام از در ودیوار بالا رفته حرکاتی همچون کت لیپ ، وال اپ و … رو انجام داده.
فایده این تمرینات بدنسازی پارکور برای دست آن است که شما قدرت و استقامت لازم را برای انجام این حرکات بدست می اورید.

دوم شما از اسیب های شایع دست همچون دررفتگی و … مصون می مانید .
سوم شما یک بالای تنه ی زیبا و بازوهای بزرگتر پیدا می کنید .
چهام مچ های دست شما انچنان قوی می شود که فکرش رو هم نمی کنید ودیگر با ضربه خوردگی های ساده و.. مچ شما مصدوم نمی شود .
پنجم : شما در بخش حرکات قدرتی همچون بالانس ( hand stand ) تبحر بالا و قدرت لازم را برای انجام این گونه حرکات رو بدست می اورید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *