7 نکته طلایی برای انان که وزن بالایی دارن و میخوان ورزش رو شروع کنن

بهترین ورزش برای کاهش وزن

اگر وزن بالا یا آمادگی بدنی پایینی دارین چطور باید ورزش کردن رو شروع کنید؟

یه سوال دارم ازتون به نظر شما بهترین ورزش برای کاهش وزن چیست؟.

قطعا اگر مدت هاست که ورزش نکردین،

یا وزنتون خیلی بالا رفته ورزش کردن براتون

خیلی سخت و طاقت فرساست.اما ما می خوایم امروز کمکتون کنیم که ورزش رو

شروع کنید و زندگی و روحیه تون رو برای همیشه تغییر بدین. چطوره؟

۱- یه وقت مشخص کنید:

برای اینکه ورزش رو تو زندگیتون بگنجونید باید براش یه وقت مشخص کنید.

درست مثل کسی که می ره سرِ کار. مثلا صبح ها نیم ساعت زودتر بیدار

شین و اون نیم ساعت رو ساعت ورزشتون بدونید و هیچ جوره نپیچونیدش.

۲- برنامه خیلی مهمه:

برنامه ورزشیتون باید واقع بینانه باشه و در عین حال کسل کننده نباشه. اگر

از ورزش بیزارین، باید برنامه تون رو تا حد امکان متنوع کنید. مثلا یه پیاده روی

یکنواخت، خیلی زود براتون عادی می شه.

۳- خجالت نکشید:

یکی از مهم ترین بازدارنده ها تو افرادی که وزنشون زیاده، نگرانی از قضاوتِ مردمه.

خودتون رو اولویت قرار بدین و به این فکر کنین که اگر موفق بشین، چقدر به خودتون

افتخار خواهید کرد. جسارت داشته باشین، هدفون رو بذارین تو گوشتون و فقط روی

ورزشتون تمرکز کنید.

۴-  صبور باشید و نا امید نشوید :

برنامه یه چیزه، عمل یه چیزِ دیگه. مثلا شاید قرار باشه نیم ساعت راه برید،

اما نتونید. مهم نیست که ده دقیقه اش رو نرفتین، مهم اینه که بیست دقیقه اش

رو تونستید برید و این یعنی بیست دقیقه از کسی که اصلا ورزش نکرده جلو هستین.

۵- تغذیه مناسب، نه محدود:

یکی از مهم ترین چیزایی که می تونه باعث بشه یهو ورزش رو ول کنید و به پرخوری

رو بیارین، رژیم سخت گیرانه است که توش قراره خودتون رو از همه چیز محروم کنید.

اینجوری بهش نگاه کنید که نمی خواید خیلی سریع اما گذرا لاغر شین، بلکه دوست

دارین یه عمر سالم و فیت باشین. تغییرات کوچیک کوچیک تو رژیمتون بدین اما بهشون پایبند باشین.

6-استفاده از اهرم رنج و لذت:

اولا که هدف اصلی اهرم رنج و لذت ,حفظ کردن انگیزه برای رسدن به موفقیت است.

طوری که بی انگیزه و بی رمق نشویم و برای ادامه راه شوق و اشتیاق داشته باشیم.

همانطور که خودتان هم می دانید, انگیزه عامل بسیار مهمی درجهت رسیدن به خواسته

و اهداف می باشد.به عنوان مثال ورزشکاری که شب و روز برای مسابقات تلاش می کند

و خستگی وگرسنگی را احساس نمی کند درواقع با انگیزه قهرمانی است که تلاش می

کند و سختی ها را متوجه نمی شود.

انجام همه کارها با اهرم رنج و لذت :

درادامه باید توضیح دهیم که همه ما درزندگی هرکاری که انجام می دهیم

برای رسیدن به یک لذت یا فرار کردن از یک رنجاست.

هرکار که میگوییم یعنی هرکار…

وقتی تشنه می شویم برای فرار از رنج تشنگی و رسیدن به لذت سیرآبی ,آب می نوشیم.

وقتی مدت طولانی نخوابیده باشیم برای فرار از رنج بی خوابی و رسیدن به لذت سرحالی , می خوابیم.

وقتی گرسنه می شویم برای فرار از رنج گرسنگی و رسیدن به لذت سیری, غذا می خوریم.

ذهن ما طوری طراحی شده که برای کاری که لذت بخش است تلاش می کند

و برای کاری که بداند رنج آور است تلاشی نمی کند.

وقتی ما تشنه می شویم,به ذهنمان این دستوررا می دهیم که نوشیدن آب درحال حاضر لذت بخش است.

در این حالت مغز تلاش خودش را می کند که ما آب را بنوشیم و تلاش رسیدن به آب کار سختی نیست.

حتی اگر آب چند صد متر از ما فاصله داشته باشد ,یا نوشیدن آب هزینه داشته باشد .

ما برای رسیدن به آب تلاش می کنیم و سختی را متوجه نمی شویم.

چرا که درآن لحظه لذت نوشیدن آب برای ما مهم ترازهرچیز دیگر است.

یعنی دراین مثال لذت رسیدن به آب برای ما بزرگتر و باارزش تر از رنج رسیدن

به آب (راه رفتن و یا هزینه دادن) است.

لذت و رنج را ما به مغز خودمان تفهیم می کنیم.

و مغز ما هم برای رسیدن به لذت تلاش می کند. منبع 🙁 آبنوس یار)

7-  بهترین ورزش برای کاهش وزن.

فقط میتونم بگم یه برنامه دویدن منظم برای یه مدت معجزه میکنه

و بهترین ورزش برای کاهش وزن هستش.

بهترین ورزش برای کاهش وزن

مقالات مشابه :

درمان پارگی رباط صلیبی با ورزش و حرکات اصلاحی(ACL)

همه چیز درباره پیچ خوردگی مچ پا و درمان آن

9 تمرین عالی و موثر برای ریکاوری سریع آسیب مچ پا

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *