کشیدگی کشاله ران و بهترین روش برای درمان سال

کشیدگی کشاله ران

درمان کشیدگی کشاله ران  100 درصد توسط ورزش

کشیدگی کشاله ران مانند بسیاری از آسیب های ورزشی می تواند به دلیل  چرخش یکباره و فشار بیش

از حد به عضلات باشد. اما این ساده ترین صورتی است که  ما می توانیم  نسبت به کشیدگی کشاله ران

داشته باشیم ، در ساده ترین مورد فقط به عضله تان فشار وارد می شود و در بدترین حالت نیز ممکن است

بافت عضله یا تاندون هایتان دچار پارگی شود. اما همان فشار ساده به عضله در صورت بی توجهی و ادامه

فعالیت ورزشی می تواند تبدیل به بدترین حالت یعنی پارگی شود. به همین خاطر بهتر است ورزشکاران و

پارکور کاران با مبحث و علائم کشیدگی کشاله ران کاملاً آشنا شده و راه درمان آن را بشناسند. در ادامه

 همه نکات مهم در مورد آسیب کشیدگی کشاله ران را باهم بررسی خواهیم کرد.

دقیقاً کشاله ران کجا قرار دارد ؟

کشیدگی کشاله ران
کشاله ران GRION STRAIN

همان طور که می بینید  کشاله ران بین ناحیه داخلی دو ران قرار دارد.

دلیل بروز کشیدگی کشاله ی ران

کشیدگی کشاله مشکل متداولی هست که هر ورزشکاری چه حرفه ایی چه مبتدی حتما به اون دچار می شود.

دلیل بروز این آسیب ورزشی، کشیدگی عضله اداکتور یا نزدیک کننده ران ها به هم بوده و بیشتر در پای غالب فرد

مثلاً در فرد چپ پا، احتمال آسیب دیدگی پای چپش بیشتر از پای راستش خواهد بود .

علت های بروز کشیدگی کشاله  در ورزش:

  1.  جهش و پرش یکباره
  2. اسکیت
  3. چرخش یکباره بدون امادگی بدن
  4. ضربه زدن یکباره بدون گرم کردن
  5. تمرینات قدرتی
  6. استفاده بیش از حد از عضلات کشاله ران
  7. انجام دادن حرکات کششی یکباره 

درجات اسیب دیدگی کشاله ران

درجه 1 :  در این درجه از اسیب شما می توانید بدون احساس درد راه بروید ولی با پریدن، دویدن، ضربه زدن یا کشیدن مطمعنا احساس درد خواهید کرد.

درجه 2 : در این درجه از آسیب  شما حتی موقع راه رفتن هم احساس درد خواهید کرد و در هنگام چسباندن ران پاها به یکدیگر، درد به اوج خودش می رسد.

درجه 3 : در این درجه از آسیب  حتی شما نمی توانید  ران پا و عضله مصدوم را تکان بدهید چون دادتان را در می اید. تورم و کبودی در این قسمت مشاهده

می شود و زمانی که محل آسیب دیدگی را لمس می کنید متوجه فاصله ایجاد شده بین عضله خواهید شد.

درمان کشیدگی کشاله ران

سریعا بعد از آسیب دیدگی و کاهش درد و تورم باید این اقدامات صورت گیرد.

  •  حمایت و پشتیبانی از عضله آسیب دیده
  •  استراحت دادن به عضله
  •  گذاشتن یخ روی محل آسیب
  • فشار یا بستن با بانداژ
  •  بالا نگه داشتن عضو آسیب دیده

مرحله بعدی با توجه به شدت اسیب دیدگی روش های زیر برای درمان سریعتر توصیه می شود:

  • ماساژ درمانی
  • گرما و حرکات کششی و درمانی
  • الکتروتراپی
  • فیزیوتراپی 

مدت زمان بهبودبی پس از اسیب کشیدگی کشاله

  • آسیب دیدگی درجه ۱: دو تا سه هفته
  • آسیب دیدگی درجه ۲:  دو تا سه هفته
  • آسیب دیدگی درجه ۳: چهار هفته یا بیشتر

فیتامین  

تمرینات مناسب جهت پیشگیری و باز توانی درد کشاله ران (GRION PAIN REHAB)

ویدیو آموزشی اول – دکترسعید ضیغمی

 

جهت دانلود کلیک کنید

ویدیو آموزشی دوم – دکترسعید ضیغمی

جهت دانلود کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *